Finalist #techgamechangers: Hero
În România, mai puțin de 2% dintre oameni donează sânge. Hero este o mișcare socială care vrea să atragă atenția asupra acestei probleme. Au ajuns în finala Changeneers, iar pe 18 aprilie vor susține un pitch pentru premiul cel mare de 10.000 de euro.
Ana Arina Răileanu, fondator și lead developer spune povestea din spatele startup-ului, cum au început, ce obstacole au întâmpinat și cum vede ecosistemul de startup-uri tech din România.
Ce este Hero și cum a început?
Soluția noastră se prezintă sub forma unei aplicații dezvoltate pentru Android și iOS, al cărei scop este să mărească numărul de donatori pentru a satisface toate cererile din spitale. De partea cealaltă, dorim să le oferim spitalelor un mod eficient de a administra donațiile, printr-o interfață web dedicată.
Cu câțiva ani în urmă, am aflat de problema lipsei de sânge din spitale, ceea ce m-a motivat să încerc să conving cât mai mulți oameni din jurul meu să doneze. Fiind studentă la o facultate cu profil tehnic, m-am gândit că cea mai bună soluție pe care pot să o aduc comunității mele este printr-o aplicație, menită să facă procesul mai prietenos și mai transparent. La scurt timp după, am găsit și alți susținători ai aceleiași cauze, dornici să contribuie la acest proiect. În felul acesta s-a strâns o echipă cu un singur plan: să mărească numărul de donatori de sânge din România.
Caracteristici și puncte forte
Ne dorim să punem cât mai mult accentul pe construirea unei experiențe facile și pe crearea unei comunități. În cadrul ei, oamenii pot afla care sunt cerințele pentru donatori, care sunt beneficiile, pot consulta recenziile despre centrele de donare din apropiere și vor fi informați când apare o campanie de donare nouă. În cazul în care un apropiat are nevoie de sânge, utilizatorul poate face o cerere publică ce va fi distribuită la potențiali donatori.
De asemenea, un impact foarte mare asupra celor care donează l-ar avea posibilitatea de a mulțumi cuiva care a donat pentru tine, printr-un mesaj personal trimis prin aplicație.
Ne-am gândit ce am putea îmbunătăți și în situația spitalelor, unde nevoia de sânge este constantă. Astfel, am creat o interfață între spitale și oameni, pentru a propaga aceste nevoi către cât mai mulți donatori și pentru a ușura gestiunea lor.
Cu toate acestea, punctul forte este echipa din spatele aplicației. Suntem tineri, ambițioși și determinați să depunem tot efortul necesar pentru a salva cât mai multe vieți.
De ce competiția Changeneers?
Motivația noastră să ne înscriem în competiție vine din dorința de a ne valida ideea, de a câștiga expunere și de a cunoaște oameni care să ne ajute să mergem mai departe. Changeneers – Tech Game Changers este un concurs important în domeniul startup-urilor, ceea ce ne dă încrederea că vom întâlni persoane influente, cu experiență, ce ne vor inspira în parcursul nostru.
Obstacol și oportunitate
Obstacolul de care ne-am lovit constă în dificultatea de a intra în contact cu alte asociații care derulează campanii de donare de sânge și cu centrele care se ocupă de acest lucru.
În schimb, oportunitatea a venit din partea unui spital privat, care ne-a propus să ținem legatura în vederea unui viitor parteneriat.
Ecosistemul de startup-uri tech în România în viitor
Sunt de părere că ecosistemul de startup-uri tech din România va evolua foarte mult în viitorul apropiat, odată cu numărul mare de tineri plini de idei, cât și cu numărul tot mai mare de concursuri și acceleratoare dedicate acestor proiecte. Nu există modalidate mai bună de a învăța în acest domeniu decât cea “hands-on”.
Poți cunoaște echipa Hero pe 18 aprilie, la Finala Tech Game Changers, când vor susține și pitch-ul pentru premiul de 10.000 de euro! Înscrie-te gratuit aici!