Tummy este unul dintre startup-urile finaliste la competiția Changeneers organizată de Impact Hub Bucharest și Samsung România, iar modul său de a aduce impact pozitiv prin tehnologie se traduce prin găsirea de metode pentru reducerea risipei de mâncare. Fondatorii au participat și la un meetup organizat la Impact Hub, unde au primit feedback pentru ideea lor și sugestii despre cum să continue. Povestea lor, pe scurt, o puteți afla din interviul de mai jos!

Care este povestea din spatele startup-ului?

Eram în Danemarca împreună cu fratele meu, Elias (care se va întoarce în Romania din toamnă, după 6 ani petrecuți iîn Danemarca). În octombrie 2016 se discuta în Parlamentul României despre Legea împotriva risipei alimentare (între timp, legea a fost abrogată. Se va aplica din februarie anul viitor, dar nu mai este obligatorie, ci are titlu de recomandare). Am început să facem research să vedem care este magnitudinea problemei, iar datele ne-au șocat: România este pe locul 9 în topul european al celor mai risipitoare țări. În Danemarca există o aplicație asemănătoare cu Tummy și ne-am gândit că ar funcționa și la noi. Având contextul potrivit, am început să schițăm aplicația. Suntem o echipă de 3: eu, Elias și Dan, colegul lui Elias de bancă din liceu.

Ce face aplicatia, cum contribuie la un impact pozitiv prin tehnologie?

Aplicația ajută restaurantele să monetizeze surplusul alimentar bun de consum, în general la finalul zilei, atunci când știu exact cantitatea de surplus alimentar nevândut. Mergem cu restaurantele până în punctul în care ele pot monetiza surplusul, în loc să îl arunce. Dacă legea va fi adoptată, toți comercianții vor fi obligați să doneze sau să vândă la preț redus acest surplus. Noi le oferim o soluție completă, încercăm să monetizăm. Restaurantul are o serie de beneficii dacă se înrolează pe platformă: nu mai sunt nevoiți să caute o soluție în întâmpinarea legii, transparența față de clienții actuali (că mâncarea nu este congelată pentru a doua zi), asocierea cu o cauză socială (anti food-waste), obținerea de noi clienți (cei care caută discounturi pot deveni clienți fideli).

În ceea ce privește utilizatorii, aceștia se pot bucura de mâncare bună la prețuri reduse. Ne propunem să avem și o parte de gamification pentru a îi îndemna să cumpere.

De ce ati participat la competitia Changeneers si cu ce v-a ajutat?

Am participat la competiție fiindcă vrem să schimbăm ceva în jurul nostru. Ne-am simțit apreciați, iar experiența ne-a încurajat să lucrăm mai mult, să ne pregătim mai bine pentru momentul în care vom fi “live”. În competiție ne-am molipsit de entuziasmul altor oameni implicați și pasionați de misiunea lor. Am discutat despre provocarile unui antreprenor și sacrifiiciile pe care trebuie să le faca. De altfel ,am empatizat și cu numele ”Changeneers”!

Spuneți-ne câte ceva despre meet-up:) Cu ce idei/sfaturi/planuri ați plecat, cu ce au contribuit participanții?

La meet-up: un cadru relaxat și restrâns! Cu ajutorul Mădălinei (n.r. din echipa Impact Hub Bucharest) am reușit să obținem feedback de la persoane din diferite domenii. Aceștia au testat aplicația și ne-au zis cum li s-a parut user experience-ul. Am strâns muuult feedback și ne-am dat seama ce ar trebui schimbat. Ne-a ajutat destul de mult, având în vedere că nu am mai avut genul acesta de întâlniri.

Ce planuri de viitor aveti?

Vrem să înțelegem problema mai bine consultând restaurantele, iar pe de altă parte, vrem să găsim apetitul în piață. Fiind early enters, am realizat și latura adiacentă a proiectului nostru, cea a educării consumatorului. Astfel, ne vom axa și pe campanii de conștientizare a problemei.